ITS Maintenance 24/7

Työasemat, palvelimet ja verkkolaitteet vaativat luotettavan ja tehokkaan toiminnan turvaamiseksi jatkuvaa valvontaa ja ylläpitotoimenpiteitä. Meiltä saat kuukausihintaan ammattilaisten toimittaman ylläpidon ja valvonnan Windows työasemille ja palvelimille sekä kaikille verkossa oleville laitteille, kuten palomuureille, kytkimille ja verkkotulostimille.

Palomuuri ja verkon aktiivilaitteet ovat koko IT-ympäristön toiminnan kannalta tärkeässä roolissa. Verkkolaitteiden ominaisuudet ja ohjelmistot kehittyvät jatkuvasti ja vaativat samalla tavalla ylläpitoa ja valvontaa kuin palvelimet. Esimerkiksi vanhentuneen ohjelmistoversion omaava kytkin voi lamaannuttaa koko verkon toiminnan, kuten myös palomuuri, jonka suojaus ei ole ajan tasalla.
Kiinteän kuukausihinnan avulla pystyt helposti budjetoimaan päivittäisestä ylläpidosta aiheutuvat kustannukset. Ylläpidon myötä myös ongelmatilanteiden määrä pienenee, jolloin yllättäviä kustannuksia esimerkiksi ohjelmistojen päivittämisestä syntyy aiempaa vähemmän.

Palvelumme soveltuu erityisesti yrityksille, jotka haluavat:

  • säästää ja ennakoida päivittäisestä IT-tuesta ja –ylläpidosta aiheutuvia kustannuksia
  • ajantasaisen tiedon IT-järjestelmän tilasta kokonaisuudessaan sekä tietää yksittäisten tietokoneiden ja laitteiden suorituskyvyn ja mahdolliset ongelmat sekä pullonkaulat
  • varmistua tietokoneiden ja oheislaitteiden luotettavasta toiminnasta sekä uusimpien ohjelmistopäivitysten varmistamasta tietoturvasta
  • ennakoida IT-järjestelmän päivitys- ja kehityshankkeet sekä toteuttaa ne hallitusti ja suunnitellusti

ITS Maintenance 24/7 ylläpitopalvelumme

VALVOO
Verkkolaitteiden ja palvelimien etävalvonta mahdollistaa monien kriittisten palveluiden ja laitteiden reaaliaikaisen seurannan. Monet ongelmat voidaan ennakoida ja siten ongelmatilanteet voidaan ratkaista ennen kuin käyttäjä ehtii niitä huomaamaan. Valvonnan piiriin voidaan sisällyttää käytännössä kaikki yrityksen laitteet, jotka on kytketty tietoverkkoon.

Palvelumme valvoo yrityksen koko IT-järjestelmää 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Automatisoidut korjaustoimenpiteet, vikahälytykset ja ajantasainen suojaus pitävät järjestelmän toiminnassa myös arjen ulkopuolella ja ennen kaikkea silloin, kun niitä käytetään tuottavaan työhön.

 

AUTOMATISOI
Palvelumme havaitsee monet tyypilliset vikatilanteet ja osaa korjata niitä automatisoiduilla korjaustoimenpiteillä. Automatisoinnin avulla voidaan vähentää päivittäisen IT-ylläpidon tarvetta huomattavasti.

 

ENNAKOI
Palvelumme vähentää laiterikkoutumisista aiheutuvia käyttökatkoksia valvomalla tietokoneen tilaa ja virhetilanteita. Useimmiten ennen lopullista laiterikkoa edeltää käyttäjälle monesti huomaamaton oireilu, joka voi ilmetä esim. laitteiden lämpötilan nousuna, muistivirheinä, verkko-ongelmina tai tiedostojen korruptoitumisena. Nämä oireet esiintyvät usein satunnaisesti, mutta ennakoivat vakavamman laitevian ilmaantumista.

Jatkuvan valvonnan ansiosta IT-ylläpitomme voi reagoida näihin tapauksiin ennen kuin ongelmat keskeyttävät laitteen käytön lopullisesti.

 

HALLINNOI
Palveluun sisältyy asiakkaan koko IT-ympäristön jatkuva dokumentointi. Dokumentaatio pitää sisällään mm. tiedot käytettävien laitteiden malleista ja sarjanumeroista, kokoonpanoista sekä tietokoneisiin asennetuista ohjelmista lisenssinumeroineen. Dokumentaation pohjalta asiakkaalle luodaan raportti IT-ympäristöstä sovitun välein. Jatkuvan dokumentoinnin ansiosta sekä asiakas että IT-ylläpito tietävät IT-järjestelmän nykytilan ja tämän tiedon avulla tulevaisuuden IT-hankkeet voidaan toteuttaa hallitusti ja suunnitellusti.

Asiakkaan kanssa pidetään myös kehityspalavereja, joissa tarkastellaan yhteistyön toimintaa ja rakennetaan dokumentaation sekä asiakkaan tarpeiden pohjalta kehitysehdotus tukemaan asiakkaan liiketoimintaa entistä paremmin.

 

”Palvelin- ja verkkoympäristömme on jatkuvassa valvonnassa ja ylläpitotoiminnot suoritetaan ennalta sovitun aikataulun mukaan, jotta ne eivät vaikuta tehtaamme tuotantoon. – Tommi Matikainen, Toimitusjohtaja, ITA Nordic Oy”

Ota rohkeasti yhteyttä tai katso muita palvelujamme.